sobota, 19 maja 2018

Turecka zupa z wkładką. Ramazanowe menu 4

Turecka zupa z władką
Witajcie, kolejny dzień postu spędzam w domu z rodziną. W  końcu mamy weekend. Mam czas na odpoczynek i gotowanie. Obiecałam dzieciom kilka pysznych zdrowych przekąsek więc zaraz się biore do pracy. 


Dzisiaj dla Was przygotowałam przepis na i typową i nietypową zupę turecką. Typową gdyż doprawiana jest sosem cytrynowo jajecznym a nietypowa gdyż gotowana jest na mięsie z kością. Typowe tureckie zupy są na wodzie ale widzę, że zaczynają im się zmieniać gusta i zaczęli gotować nieco inaczej. Przepis na tę zupę znalazłam w czasopiśmie Lokma.

Turecka zupa z wkładką
  • kawałek mięsa z kością odpowiedni do przygotowania wywaru na zupę, ja według przepisu użyłam kuzu gerdan
  • cebula
  • marchew 
  • ziemniak
  • 2 liście laurowe
  • ziele angielskie
  • cytryna
  • żółtko
  • natka pietruszki
  • sól
  • czarny pieprz
Do garnka wkładamy mięso z kością zalewamy 6 szklankami wody i gotujemy. Zbieramy pojawiający się szum. Gdy woda się zagotuje i cały szum zostanie zebrany, dodajemy cebulę, liść laurowy i ziele angielskie. Przykrywamy pokrywką garnek i na minimalnym ogniu gotujemy 2 godziny. Wyjmujemy mięso i cebulę, mięso rozdrabniamy na małe kawałki. Do wywaru dodjemy drobno pokrojoną marchew i ziemniaki. Gotujemy 20 minut, dodajemy mięso. Żółtko i sok z cytryny mieszamy w oddzielnej miseczce, dodajemy stopniowo wywar by sos był ciepły, mieszamy. Sos dodajemy do zupy i ciągle mieszając doprowadzamy zupę do wrzenia. Nie gotujemy.. Zdejmujemy z ognia, dodajemy sól, pieprz i drobno posiekaną natkę pietruszki. Podajemy gdy zupa lekko ostygnie.


Ramazanowe menu 4:

Sahur:

Iftar:
Turecka zupa z wkładką

*potrawy odpowiednie dla osób będących na diecie Karatay



Turecka zupa z wkładką


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...