sobota, 19 maja 2018

Gozleme z ziemniakami, ramazanowe menu dzień 3


Witajcie
Dzisiejszy wpis publikuję z dużym poślizgiem a powodem są jak to zwykle bywa zakupy. Chciałam wypróbować swoje siły i pomimo tego, że poszczę wybrałam się z koleżanką na zakupy. Kupiłam to co potrzebowała a nawet więcej :) a po powrocie do domu zmęczenie wzięło górę nad obowiązkami i po prostu zasnęłam :) Niestety upały i zmęczenie dają mi nieźle w kość. 

Żeby taka sytuacja nie powtórzyła się postanowiłam, że zaraz po śniadaniu czyli sahurze o 4 rano napiszę kilka postów, które regularnie będę mogła publikować. Tak będzie mi łatwiej i praktyczniej. Tak więc siedzę sobie jeszcze przed wschodem słońca i piszę dla Was nowe przepisy.

Dzisiaj proponuję Wam pysznę gozleme. Mam ich już kilka na blogu ale każda jest z innym farszem. Dzisiejsza to wersja na szybko bo przygotowałam ją z gotowej yufki, którą możecie kupić w sklepach tureckich lub ogólnie z żywnością orientalną. Ciasto filo do zrobienia gozleme nie nadaje się.

Gozleme z ziemniakami
  • płat ciasta yufka
  • oliwa z oliwek
  • ugotowany mały ziemniak
  • natka pietruszki
  • dymka
  • ostra papryka pul biber
  • czarny pieprz
  • sól
  • masło
Najpierw przygotowujemy farsz. Ziemniak miażdżymy, dodajemy drobno posiekaną dymkę i natkę pietruszki, sól, pieprz i ostrą papryke do smaku, mieszamy. Płat ciasta yufka rozkładamy na stole, skrapiamy oliwą z oliwek i rozsmarowujemy na całym płacie. Na środek układamy farsz i ciasto składamy w formie koperty. 
Smażymy na suchej patelni z obu stron do czasu aż gozleme się zarumieni. Przed podaniem, gorącą gozleme smarujemy z obu stron masłem.

Gozleme świetnie zastąpi pieczywo podczas śniadania.





Ramazanowe menu 3

Sahur:
Gozleme z ziemniakami

Iftar:
Zupa z zielonej soczewicy/hanim aga corbasi
Pilaw z marchewka i kurczakiem
Libańska sałatka z pomidorami i kuminem*

*potrawa odpowiednia dla diety Canan Karatay






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...