środa, 14 czerwca 2017

Menu ramazanowe dzień 19 / Ukraińskie bułki czosnkowe

Ukraińskie bułki czosnkowe
 Witajcie. Co roku kiedy jestem w Polsce, kupuję dużo książek. Przed wyjazdem okazuje się, że jest ich za dużo i nie mieszczą mi się do bagażu, dlatego cześć zostaje a część wysyłam pocztą. Najczęściej zostają książki kulinarne by za rok mieć wenę na nowe przepisy i nie kupować kolejnych. Tak właśnie było i w tym roku. Zajrzałam do kartonu z książkami i znalazłam świetną pozycję. "Mamuszka, od Lwowa do Baku". Super przepisy. Dzisiaj mam dla Was właśnie jeden z nich. Przepyszne bułki czosnkowe prosto z Ukrainy. Pięknie wyrosły, są aromatyczne i rewelacyjne w smaku. Polecam.

Według przepisu wychodzi 8 sztuk, ja zrobiłam 7. 

Ukraiński bułki czosnkowe
  • 15g świeżych lub łyżeczka suszonych drożdży
  • łyżeczka cukru
  • 225ml wody 
  • 400g maki chlebowej
  • łyżeczka soli morskiej
  • 3 łyżki roztopionego masła
  • 3 duże ząbki czosnku
  • pół pęczka pietruszki
  • jajko
Z połowy porcji mąki, wody, cukru i drożdży przygotowujemy zaczyn. Zostawiamy na noc do lodówki.
Następnego dnia dodajemy pozostałą mąkę i sól. Zagniatamy ciasto do momentu aż nie będzie się kleiło do palców. Ciasto dzielimy na 8 części i układamy je na blasze lub w żeliwnym garnku. Zostawiamy do wyrośnięcia by podwoiły objętość i połączyły się. Wyrośnięte bułki smarujemy roztrzepanym jajkiem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Pieczemy około 20-25 minut. Czosnek mieszamy z roztopionym masłem i drobno posiekaną natka pietruszki. Odstawiamy na 10 minut by smaki się połączyły. Upieczone bułki smarujemy masłem z czosnkiem i pietruszką.


Ukraińskie bułki czosnkowe

Ukraińskie bułki czosnkowe

Menu ramazanowe dzień 19.

Sahur

Ukraińskie bułki czosnkowe


Jajeczna sałatka z oliwkami

http://turcjaodkuchni.blogspot.com/2014/04/saatka-jajeczna-z-oliwkami.html

 Iftar

 Zupa z soczewicy z grzankami


http://turcjaodkuchni.blogspot.com/2015/06/moje-propozycje-na-ramazanowe-menu_62.html

















Placki z cukinii

http://turcjaodkuchni.blogspot.com/2015/06/placki-z-cukinii.html





 Potrawka z bakłażana

http://turcjaodkuchni.blogspot.com/2014/06/bakazan-kawior-czyli-uniwersalna.html


5 komentarzy:

  1. a mozna dac zwyklej maki pszennej 450typ? poDrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bułeczki bombowe Wyszły Przepyszne Dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. Bułeczki bombowe Wyszły Przepyszne Dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...