sobota, 7 stycznia 2017

Drożdżowe slimaczki z cynamonem i rodzynkami

Drożdżowe ślimaczki z cynamonem i rodzynkami
Drożdżowe ślimaczki z cynamonem i rodzynkami

Zimę mamy srogą w tym roku. Srogą oczywiście jak na ciepły Izmir. Dziś w nocy spadł snieg utrzymał się do południa ale cośmy się nahasali na sniegu to nasze :)
Po takim bieganiu na mrozie, 0 stopni to u nas duuuży mróz, najlepiej wypić gorącą herbatę z cytryną i zjeść pyszną drożdżową bułeczkę z cynamonem i rodzynkami.


Moje bułeczki przygotowałam z dwóch rodzajów mąki, zwykła pszenna i pszenna pełnoziarnista. Wy  możecie użyc jedynie zwykłej albo tortowej, wybór pozostawiam Wam.
Przygotowując ciasto korzystałam z przepisu Doroty z Moich Wypieków to jeden z moich ulubionych przepisów na ciasto drozdżowe do bułek.

Musicie pamiętać, że bułki bardzo wyrosną więc dzielcie je na mniejsze części, moje wyszły ogromne :)

Drożdżowe ślimaczki z cynamonem i rodzynkami
  • szklanka mleka u mnie 250ml
  • 110g masła
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2 duże jajka
  • 10g suchych drożdży
  • szczypta soli
  • 3,5 szklanki mąki (ja dodałam 2 szklanki zwykłej mąki pszennej i 1,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej)
  • 2 łyżki cynamonu
  • 2 łyżki cukru
  • łyżka roztopionego masła
  • rodzynki
W niewielkim rondlu roztapiamy masło, dodajemy do niego mleko i po lekkim ostudzeniu dodajemy jajka i cukier 1/3 szklanki, mieszamy. Do miski, w której będziemy zagniatać ciasto wsypujemy mąkę i suche drożdże, mieszamy i dolewamy mieszankę płynów. Zagniatamy miękkie ciasto.
Wyrabiamy je dość długo. Po wyrobieniu z ciasta formujemy kulę, którą wkładamy do opruszonej maką miski. Odstawiamy na co najmniej godzinę w ciepłe miejce. Gdy ciasto podwoi objętość, wyjmujemy je z miski, zagniatamy jeszcze raz i wałkujemy na dość duży prostokąt o grubość około 0,5cm. Ciasto smarujemy roztopionym masłem (2 łyżki) i posypujemy cynamonem wymieszanym z cukrem i rodzynkami. Ciasto zwijamy w rulon i kroimy na części grubości 2 -3 cm. Układamy na blasze i zostawimy na 40 minut do ponownego wyrastania. Bułeczki pieczemy około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.



Drożdżowe ślimaczki z cynamonem i rodzynkami
Drożdżowe ślimaczki z cynamonem i rodzynkami

A na konieć mam dla Waskilka zdjęć izmirsiej zimy :) Wiadomo, że w Polsce są dużo większe mrozy ale w końcu mieszkam w Turcji :)
Miłego weekendu życzę!!!






4 komentarze:

  1. niesamowicie wyglądają owoce przyprószone śniegiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię domowe wypieki z użyciem drożdży. Niedawno na moim blogu pojawił się przepis na pełnoziarniste rogaliki nadziane masłem orzechowym. Smaczna i zdrowa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jest Pani swietna. ciesze sie ze znalazlam ten blog:) powodzenia dalej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam drożdżowe ślimaczki. Piekę je nawet na wytrawnie!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...