wtorek, 20 grudnia 2016

Mega czekoladowe pierniczki

Mega czekoladowe pierniczki
Mega czekoladowe pierniczki

W końcu mogę się pochwalić naszymi pierniczkami. Napisałam naszymi bo nie zrobiłam ich sama, miałam dwie sprytne pomocnice. Pierniczki choć twarde są bardzo smaczne i jeśli po upieczeniu nie włożymy ich do pudełka zmiękną. Pomimo tego, że pierniczków wyszło dużo nie dotrwały do świąt, za dobre nam wyszły :)


Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki

Pierniczki przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Mopsikiem, Zuzią, Malwiną, Mirabelką i Gin. Koniecznie zajrzyjcie na blogi dziewczyn i sprawdźcie jakie ciasteczka one przygotowały.


Mega czekoladowe pierniczki

  •  3 i 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki kakao
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 3/4 łyżeczki sody
  • 2 łyżki przyprawy do piernika
  • szczypta soli
  • skórka otarta z dwóch pomarańczy
  • 180g masła
  • jajko
  • 3/4 szklanki melasy, użyłam melasy z karobu (harnup pekmezi)
  • 55g gorzkiej czekolady
Sypkie składniki wymieszać. W rondelku rozpuścić masło z miodem i czekoladą, ostudzić. Do sypkich produktów dodajemy jajko i roztopione masło z miodem i czekoladą.  Zagniatamy ciasto, które zawijamy w folię i wkładamy na godzinę do lodówki. Po wyjęciu z lodówki, ciasto dzielimy na części, wałkujemy ciasto i foremką wycinamy dowolne kształty. Pierniczki pieczemy  7-10 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Upieczone pierniczki studzimy na kratce. Jeśli chcemy by zmiękły pozostawiamy je przez noc na zewnątrz, jeśli lubimy twarde wkładamy do pudełka.



Mega czekoladowe pierniczki
Mega czekoladowe pierniczki

Mega czekoladowe pierniczki
Mega czekoladowe pierniczki

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...