środa, 22 czerwca 2016

Menu ramazanowe dziń 17. / Zapiekane kofte z ziemniakami i cukinią


Zapiekane kofte z ziemniakami i cukinią
Zapiekane kofte z ziemniakami i cukinią

Dzisiaj mam dla Was kolejny przepis wspólny dla kuchni arabskiej i tureckiej. Kotleciki kofte zapiekane z warzywami, ja wybrałam ziemniaki i cukinię. Ze względu na to iż nie znalazłam ładnych bakłażanów nie dodałam ich w Turcji ten przepis jest przygotowywany również z bakłażanem. 
Danie to świetnie smakuje z ryżem, bulgurem lub kuskusem albo po prostu z dowolną sałatką. Ja podałam moje kotleciki z ryżem na sypko i arabskim chłodnikiem.

Danie przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Mopsikiem, Malwiną, Zuzią i Anią. tematem przewodnim naszego gotowania są ziemniaki.

Kotleciki kofte z ziemniakami i cukinią przygotowałam także na Festiwal kuchni arabskiej organizowany na blogu Filozofia smaku

Menu ramazanowe dzień 17.


Iftar:  ryż na sypko
           zapiekane kofte z ziemniakami i cukinią
          arabski chłodnik


  Zapiekane kofte z ziemniakami i cukinią
  • 500g mięsa mielonego
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • natka pietruszki
  • kumin
  • słodka papryka
  • sól
  • pieprz
  • 3 średniej wielkości ziemniaki
  • 2 cukinie
  • przecier pomidorowy
 Mięso mieszamy z drobno posiekaną cebulą, czosnkiem i natka pietruszki, dodajemy przyprawy i dokładnie mieszamy. Zostawiamy na kilka godzin lub na noc w lodówce. Z mięsa formujemy kotleciki. Ziemniaki obieramy, kroimy w plasterki, cukinie również kroimy w plasterki. Formę smarujemy olejem, układamy na przemian kotleciki, ziemniaki i cukinie. Wszystko polewamy sosem z pasty pomidorowej, wody i oliwy. Sos można rozrzedzić kilkoma łyżkami wody. Formę przykrywamy folią aluminiową i pieczemy 30 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Po 30 minutach zdejmujemy folię i dopiekamy kolejne 15-20 minut.
Podajemy z ryżem na sypko i arabskim chłodnikiem.

Zapiekane kofte z ziemniakami i cukinią
Zapiekane kofte z ziemniakami i cukinią



Kuchnia arabska przepisy

1 komentarz:

  1. Wygląda bardzo przekonująco. W takim razie tylko poczekam na cukinię, która rośnie w ogrodzie ;) Dzięki za wspólne gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...