poniedziałek, 20 czerwca 2016

Menu ramazanowe dzień 15. / Tagine z warzywami

Tagine z warzywami
Tagine z warzywami

Tgine to potrawa, która ewidentnie kojarzy mi się z kuchnią arabską. W Turcji identyczna potrawa nazywa si guvec. Obie gotowane są w specjalnych glinianych garnkach, choć ta arabska w dużo bardziej efektownym :) Tagine Arabowie podają najczęściej z kuskusem ja g nie miałam więc podałam z ryżem i do tego surówka. Taka trochę spolszczona wersja :) 
Tagine to nie tylko danie warzywne, są wersje z kurczakiem, wołowiną a nawet rybą. Moja dzisiejsza propozycja to same warzywa, pomimo tego, że brak w niej mięsa jest sycąca dzięki batatom i ciecierzycy którą dodałam.

Tagine przygotowałam na "Festiwal kuchni arabskiej" organizowany na blogu Filozofia smaku. Przygotowała go ze mną organizatorka festiwalu Malwina. Koniecznie zajrzyjcie do niej na bloga, z pewnością jej wersja jest również ciekawa i smaczna.


Menu ramazanowe dzień 15.


           Ryż na sypko
           Tagine z warzywami
           Sałatka z pieczonym bakłażanem


Tagine z warzywami
  • cukinia
  • marchewka
  • papryka czerwona
  • batat
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • pasta pomidorowa lub 2 dojrzałe pomidory
  • ugotowana ciecierzyca, może być z puszki.
  • sól
  • pieprz
  • kumin
  • słodka lub ostra papryka w proszku 
  • mielone ziele angielskie w Turcji pod nazwą yeni bahar
Warzywa myjemy kroimy na duże kawałki. Na oliwie z oliwek smażymy cebulę pokrojona w piórka, dodajemy zmiażdżony czosnek i marchewkę pokrojoną z duże słupki, smażymy około 10 minut, dodajemy przecier pomidorowy lub pomidory, pozostałe warzywa i ciecierzycę. Przyprawiamy. Jeśli sosu jest mało należy dodać szklankę wrzątku. Warzywa dusimy 20 minut.


Tagine z warzywami
Tagine z warzywami

Kuchnia arabska przepisy

2 komentarze:

  1. Cudownie, że podałaś ten przepis. Od dawna poszukiwałam warzywnego tagine!

    OdpowiedzUsuń
  2. Arabowie nie jedza tagine z kuskusem tylko z chlebem. Jest nawet taka strona smaki maroka i tak tez kobietka pisze o tym. Ale to nie zmienia faktu, ze wyglada smacznie
    Ania

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...