niedziela, 19 czerwca 2016

Menu ramazanowe dzień 14. / Roladki ze szpinakiem i serem

Roladki ze szpinakiem i serem
Roladki ze szpinakiem i serem

Dzisiejsza potrawa była przygotowana jako jedna z pierwszych po przyjeździe do Polski. Danie wybrała moja córka z tureckiego czasopisma, które przywiozłyśmy ze sobą do Polski. Potrawa jest znana zarówno w Polskiej jak i tureckiej kuchni. Można ja podać tak jak ja z ryżem z warzywami i surówką.
Roladki ze szpinakiem i serem przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Mirabelką koniecznie do niej zajrzyjcie bo z pewnością przygotowała coś pysznego.

Menu ramazanowe na dzień 14.:

sahur: menemen 

iftar: zupa z kalafiora
         roladki ze szpinakiem
         pilaw z zieleniną
         sałatka obiadowa


Roladki ze szpinakiem i serem
  • 4 piersi z kurczaka
  • 300g szpinaku
  • cebula
  • czosnek
  •  ser mozarella
  • sól
  • pierz
  • oliwa z oliwek
  • bułka tarta
  • jajko
Dzień wcześniej marynujemy utłuczone piersi z kurczaka, posypane czarnym pieprzem i polane oliwą z oliwek. Następnego dnia na oliwie z oliwek smażymy drobno posiekaną cebulę, dodajemy zmiażdżony ząbek czosnku, sól, pieprz i umyty szpinak. Dusimy aż szpinak zmniejszy swoją objętość. Płaty kurczaka ukladamy na desce do krojenia, na nie nakładamy zimny farsz ze szpinaku i kawałek sera mozarella. Kurczaka zwijamy, zwinięta roladkę moczymy w roztrzepanym jajku i dokładnie obtaczamy w bułce tartej, nastepnie układamy na blasze. Te same czynności powtarzamy z każdym pozostałym płatem kurczaka. Na każdą roladkę układamy kawałeczek masła klarowanego i zapiekamy przez 20-30 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. 5 minut przed wyjęciem roladki posytujemy startym serem.


Roladki ze szpinakiem i serem
Roladki ze szpinakiem i serem

2 komentarze:

  1. Ojej! Coś poszło nie tak i nie ukazał się dzień 13 (nomen omen ;) Bardzo lubię tu zaglądać bo to zupełnie nieznany mi teren a wygląda on bardzo apetycznie :D Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam to specjalnie :) Nie miałam możliwości opublikowania menu na dzień 13 ponieważ byłam poza domem więc go pominęłam :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...