środa, 6 kwietnia 2016

Salatka ziemniaczana z jogurtem. Yoğurtlu patates salatası

Salatka ziemniaczana z jogurtem. Yoğurtlu patates salatası
Salatka ziemniaczana z jogurtem. Yoğurtlu patates salatası

Dzisiaj kolejne danie z wykorzystaniem ziemniaków. To jedno z najpopularniejszych warzyw w Polsce jest również bardzo lubiane w Turcji, nie jest jednak spożywany w formie gotowanej jako dodatek do obiadu. W kuchni tureckiej ziemniaki są dodatkiem do zup, dań głównych, potraw mącznych, jako samodzielne danie wystepują jedynie w formie frytek czy ziemniaków pieczonych, podaje się je wtedy najczęściej z sosem jogurtowym.

Ja mam dzisiaj dla Was nieco inną wersję klasycznej sałatki ziemniaczanej. Niektóre Turczynki podają ją dodatkowo z sosem pomidorowym ja jednak zrezygnowałam z tego dodatku gdyż mi osobiście zupełnie do niej nie pasuje w przeciwieństwie do ostrej papryki pul biber, która świetnie komponuje się ze smakiem jogurtu, ziemniaków i zieleniny. Być może można by sos pomidorowy zastąpić keczupem ale to już Wasz wybór. 

Salatka ziemniaczana z jogurtem. Yoğurtlu patates salatası
  • 4 duże ziemniaki lub 6 średnich
  • natka pietruszki
  • koperek
  • szczypiorek
  • ząbek czosnku
  • jogurt grecki
  • sól
  • pieprz
  • ostra papryka pul biber
  • oliwa z oliwek
Ziemniaki gotujemy w łupinach, obieramy i rozgniatamy tłuczkiem. Zieleninę drobno siekamy, dodajemy do ostudzonych ziemniaków (ale nie zimnych), dodajemy 2 łyżki oliwy z oliwek, pieprz i sól. Mieszamy dokładnie by powstała jednolita masa. Z masy ziemniaczanej formujemy gniazdka a gdy zupełnie ostygną napełniamy je jogurtem wymieszanym z solą i zmiażdżonym czosnkiem. Jogurt posypujemy ostra papryka pul biber.


Salatka ziemniaczana z jogurtem. Yoğurtlu patates salatası
Salatka ziemniaczana z jogurtem. Yoğurtlu patates salatası

5 komentarzy:

  1. Bardzo mi się ten pomysł podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. I to ma być sałatka? : ) Przepraszam za formę wypowiedzi, bo podoba mi się ten pomysł, ale w Polsce chyba nazwalibysmy to danie jakoś inaczej , może pulpety z ziemniaków. ..?Ciekawe danie, pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pulpety to tez nie jest trafne okreslenie. Gdyby to mialy byc pulpety trzebaby je ugotowac i podac w sosie :) To nowoczesna wersja klasycznej tureckiej salatki zmieniaczanej. Tak podaja ja Turczynki. Zamiast salatka mozna uzyc nazwy przystawka ziemniaczana z jogurtem ale po co sie zastanawiac nad nazwa lepiej zrobic , sprobowac i napisac czy smakowalo :) Pozdrawiam

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...