czwartek, 28 stycznia 2016

Sałatka z kalafiorem / karnabahar salatası

Sałatka z kalafiorem / karnabahar salatasi
Sałatka z kalafiorem / karnabahar salatasi
Gdyby pokazać Turkowi tę sałatkę i zapytać czy jest turecka odpowie na 100% że nie jest. I ma rację. Nigdy nie spotkałam się z surowym kalafiorem w tureckiej kuchni. Gotowany, pieczony jak najbardziej, choć nie wszędzie jest znany i lubiany, jednak surowy to całkowita nowość. Przyznam, że ja również wcześniej tego typu sałatek nie jadłam, co teraz nadrabiam z nadwyżką :), kalafior na surowo jest pyszny i godny polecenia.
Przepis pochodzi ze styczniowego czasopisma LOKMA, stało się ono moim źródłem inspiracji. Kupuję je już od roku i jak do tej pory zawiodłam się na bardzo niewielu przepisach a był czas że z Kasią przerabiałyśmy czasopismo prawie od A do Z :)

Dzisiejsza sałatka również została przygotowana w ramach wspólnego gotowania z Kasią z bloga Kuchnia bez granic. Wykorzystałyśmy ten sam przepis co nie znaczy , że jej sałatka będzie identyczna. Ja nie dodałam kukurydzy gdyż jej nie lubie.

 Sałatka z kalafiorem / karnabahar salatası
  • 2 szklanki drobno posiekanego świeżego kalafiora
  • szklanka ziarenek granata
  • mała puszka słodkiej kukurydzy (150ml) ja nie dodałam
  • jeden duży ogórek konserwowy lub kilka małych
  • 150ml posiekanych orzechów włoskich
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • garść posiekanej dymki
  • sok z połowy pomarańczy 
  • łyżka melasy z granata
  • oliwa z oliwek 
  • sól
Wszystkie składniki mieszamy i podajemy po kilku minutach czekajac by smaki się połączyły.


Sałatka z kalafiorem / karnabahar salatasi
Sałatka z kalafiorem / karnabahar salatasi

3 komentarze:

  1. Na melasę z granatu nie mam szans :( Czym można zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozna zakwasic sokiem z cytryny i dodac wiecej ziaren granata.

      Usuń
    2. Dziękuję. Wypróbuję przepis przy najbliższej okazji. :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...