wtorek, 10 listopada 2015

Dyniowe pełnoziarniste kopytka

Dyniowe kopytka pelnoziarniste
Dyniowe kopytka
Pytacie co się u mnie dzieje, pytacie dlaczego mniej piszę? Już spieszę z wyjaśnieniami. Odkąd zaczęły się zajęcia na uczelni muszę więcej pracować, do tego doktorat i dzieci więc czasu na gotowanie mniej. Na szczęście mój mąż obiecał mi pomóc i niedzielę będę mogła przeznaczyć na blogowe gotowanie. Zimno, ponuro, wietrznie więc nici z wycieczek, mąż zabierze dzieci na spacer czy do znajomych a ja będę miała w końcu upragniony czas na gotowanie. Zrobiłam już nawet menu na kolejne tygodnie. Będą to przede wszystkim tureckie klasyki, których wciąż jeszcze brak na moim blogu jak również nowoczesna kuchnia turecka czyli połączenia różnych smaków. Od propozycji śniadaniowych, poprzez sałatki, zupy, pilawy po kofte, kebaby czy słodkie osmańskie propozycje.

Wszystko to będą zimowe sezonowe smaki. Wieczory są coraz dłuższe więc można będzie je wykorzystać na dłuższe czytanie książek. Postaram się również wznowić projekt opisujący kuchnię osmańską i raz w miesiący zabiorę Was do jednej z izmirskich znanych i lubianych restauracji, kebabowni czy kawiarni, które warto odwiedzić. Kilka reportaży z restauracji zrobiłam jeszcze latem, niestety z braku czasu nie opublikowałam ich. Mam nadzieję że uda mi się to zrobić teraz kiedy więcej czasu spędzam w domu.

Proszę więc Was o cierpliwość. Ten tydzień będzie tygodniem dyniowym. W postach zaproponuję potrawy z dyni. Będą to najczęściej polskie lub tureckie potrawy mączne do których jako dodatkowy składnik dodałam dynie. Najczęściej dodałam ją by zabarwić cisto na pomarańczowo. Takie pomarańczowe potrawy bardziej smakująmoim dzieciom.

Dzisiejsze dyniowe kopytaka przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Malwiną z bloga Filozofia Smaku koniecznie do niej zajrzyjcie i zobaczcie jej wersję.


Dyniowe pełnoziarniste kopytka
  • pieczona dynia
  • jajko
  • mąka pełnozirnista (można uzyć zwykłej)
  • sól
  • masło
  • cebula
  • ostra papryka pul biber
Specjalnie nie podaję proporcji ze względy na to iż w zależności do rodzaju i ilości dyni, ilość mąki będzie się różniła. Ja dodałam około 400g dyni i około 2 szklanek mąki. 
Składniki na ciasto czyli: dynię, jajko, sól i mąkę mieszamy i zagniatamy miękkie ciasto. Jeśli się klei sypiemy na stolnicę mąkę i opruszając nią ciasto formujemy długi wałeczek. Nie wgniatamy mąki w ciasto by nie było twarde gdyż kopytka będą twarde i mączne a nie dyniowe. 
Ciasto kroimy na części formując kluski.
Kopytka gotujemy około 15 minut we wrzątku. 
Cebulę drobno siekamy i smażymy na maśle aż się dobrze zeszkli. Dodajemy ostrą paprykę w płatkach lub zwykłą w proszku. Smażymy jeszcze chwilę.
Ugotowane kopytka wyjmujemy w wody odcedzamy i wkładamy na patelnie z cebulką. Smażymy chwilę lekko mieszając. Podajemy gorace.


Dyniowe kopytka
Dyniowe kopytka

Dyniowe kopytka
Dyniowe kopytka

6 komentarzy:

  1. Świetnie, będę czekać na dalsze posty - te z przepisami i te o restauracjach!
    A dynię ostatnio upiekłam i jakoś nie miałam weny - zjadłam więc pieczoną na kanapkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam pieczona dynie, szczegolnie te kasztanowa kestane kabağı. Jest lekko slodka wiec nawet bez dodatkow smakuje swietnie.

      Usuń
  2. Pysznie wyglądają takie dyniowe kopytka. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak tutaj nie wypróbować jak na sam widok ślinka juz cieknie... :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie! Już nie mogę doczekać się nowych przepisów. Mam pytanie co to jest szerbet i jak go zrobić?

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...