sobota, 31 października 2015

Moja ulubiona szarlotka

Moja ulubiona szarlotka
Moja ulubiona szarlotka

Jest weekend więc trzeba pomyśleć o czymś słodkim do kawy. Najlepiej żeby to było smaczne, owocowe, sezonowe i szybkie w przygotowaniu. Przecież nie chcemy cały dzień sterczeć w kuchni.
Ta szarlotka jest idealna w każdym calu. Uwielbiam ją bo własnie taką przygotowywała moja mama, uwielbiam ją również za prostotę i szybkość wykonania. 

Pochwalę się, że posmakowała również Kasi z bloga Kuchnia bez granic a wierzcie mi, Kasia jest baaaardzo wybredna co do szarlotki. Wypróbowała kilka przepisów i nic, aż ją namówiłam na moją właśnie tą ze zdjęcia i udało się, posmakowała :) Zajrzyjcie na stronę Kasi i zobaczcie jej wersję.


Moja ulubiona szarlotka
  • 5 zółtek
  • 3/4 kostki masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 szklanki mąki
  • 1 łyzeczka proszku do pieczenia
  • 8 dużych jabłek (najlepiej kwaśnych)
  • 3 łyżki cukru
  • 1/3 szklanki wody
  • sok z połowy cytryny
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka mąki ziemniaczanej
Żółtka ucieramy z miękkim masłem i cukrem, gdy składniki się połączą dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Zagniatamy kruche ciasto. ciasto dzielimy 1/3 wkładamy do zamrażalnika 2/3 wałkujemy na papierze do pieczenia i układamy na spód formy. Formę wkładamy do lodówki.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. 

Podczas gdy piekarnik się nagrzewa my przygotowujemy jabłka. Obieramy je, tniemy na ósemki, dolewamy wodę, sok z cytryny, cynamon i cukier, dusimy pod przykryciem 15 minut. Podnosimy pokrywke i kontynuujemy gotowanie do wyparowania większości soku, od czasu do czasu mieszamy. na koniec dodajemy makę ziemniaczana rozpuszczoną w odrobinie wody, dokładnie mieszamy i doprowadzamy do wrzenia.

Do nagrzanego piekarnika wkładamy formę z ciastem i zapiekamy 10 minut. Wyjmujemy formę posypujemy ją lekko bułką tartą i układamy mus jabłkowy. Na jabłka ścieramy na tarce 1/3 ciasta którą chłodziliśmy w zamrażalniku. Formę wkładamy do piekarnika i pieczemy przez około 60 minut. 

Moja ulubiona szarlotka
Moja ulubiona szarlotka

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...