wtorek, 15 września 2015

Drożdżowe pierożki z farszem serowym

Drożdżowe pierożki z farszem serowym
Drożdżowe pierożki z farszem serowym
Pamętacie przepis na tureckie placki drożdżowe hamur kizartmasi? TU go możecie znaleźć. Dziś mam dla Was propozycję pierożków z tego samego ciasta, faszerowanych serem w wersji wytrawnej. Ten rodzaj pierożków Turcy jedzą na śniadanie. Często dają je dzieciom do szkoły na drugie śniadanie. Farsz oczywiście można przygotować według własnego uznania: mięsny, ziemniaczany czy warzywny. W Turcji najbardziej popularny jest serowy i ziemniaczany. Mojej rodzinie drożdżowe pierożki bardzo smakowały.

Można je również przygotować na polską nutę w środku z marmoladą lub owocami czy serem na słodko wtedy będą przypominały pączki.

Drożdżowe pierożki z farszem serowym

  • 4 szklanki mąki
  • szklanka wody
  • szklanka mleka
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka cukru
  • łyżeczka drożdży suchych lub 10g świeżych
  • olej do smarowania
  • 150g sera feta lub twarogu (ja użełam kasar loru)
  • cebula (ja dodałam czerwoną)
  • łyżeczka masła
  • sól
  • czarny pieprz
  • ostra papryka lub słodka papryka
Cebulę kroimy w drobną kostkę i smażymy na maśle, usmażoną cebulę dodajemy do sera, solimy (jeśli ser nie jest słony) dodajemy pieprz i słodką lub ostrą paprykę. 
Ciasto zagniatamy według TEGO przepisu. Ciasto zostawiamy do wyrośnięcia. Gdy podwoi objętość lekko zagniatamy i dzielimy na części wielkości mandarynki. Każdą część rozciągamy naciskając na nią opuszkami palców, uprzednio namoczonych w oleju. Nakładamy łyżeczkę farszu zaklejamy. Uformowane pierożki smażymy w głębokim oleju aż się zarumienią. Wyjmując z oleju układamy na papierowym ręczniku który wchłonie nadmiar tłuszczu.


Drożdżowe pierożki z farszem serowym
Drożdżowe pierożki z farszem serowym

3 komentarze:

  1. Mnie nauczyła bułgarka z mniejszosci tureckiej z warny podobnych pierogów ale z mięsem mielonym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak możesz to podaj przepis , moi wolą mięsko

      Usuń
  2. Wyglądają jak nasze pączki tylko że nie są na słodko : )

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...