czwartek, 23 lipca 2015

Pyszny koktajl daktylowy na upalne dni

Pyszny koktajl daktylowy
Pyszny koktajl daktylowy

Uff jak gorąco, pufff jak gorąco. Ktoś tu sapie prawie jak lokomotywa hahahaha. Upały dają się nam we znaki do tego stopnia, że nawet nie trzeba się ruszać żeby być całym mokrym. Jest ponad 40 stopni a w przyszłym tygodniu temperatura ma wzrosnąć jeszcze o 9 stopni. Czyżby słupek rtęci chciał pokazać maksimum? Nie umiem sobie wyobrazić jeszcze wiekszych upałów.

W takie dni człowiekowi zupełnie się nie chce nic jeść więc żeby nie opaść z sił serwuję sycące i zdrowe sałatki, zimne przekąski, chłodniki i koktajle. Jednym z moich ulubionych jest pyszny koktajl daktylowy.




Zostało mi sporo daktyli z Ramazanu więc mogę je wykorzystać do przygotowania koktajlu. Słodki pyszny, mega cynamonowy. Spróbujcie sami.


Pyszny koktajl daktylowy

  • 12 małych daktyli
  • 3 szklanki mleka 
  • pół szklanki jogurtu (dałam grecki/süzme)
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka miodu (opcjonalnie, ja nie dodałam)
Wszystkie składniki wymieszać w blenderze i mocno schłodzić przed podaniem.
Ze względu na to, że daktyle są bardzo słodkie ja koktajlu nie słodziłam ale jeśli ktoś chce może dosłodzić łyżeczką miodu.



Pyszny koktajl daktylowy
Pyszny koktajl daktylowy

Pyszny koktajl daktylowy
Pyszny koktajl daktylowy

2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...