poniedziałek, 29 czerwca 2015

Placki z cukinii

Placki z cukinii
Placki z cukinii

Mam dla Was kolejne danie, które przygotowałam na V Festiwal kuchni arabskiej. Placki z cukinii z pewnością znacie z kuchni tureckiej pod nazwą mücver. Ja również je dobrze znam i bardzo lubię. Skoro więc bardzo podobny przepis znalazłam w kuchni libańskiej postanowiłam go wypróbować. Korzystałam z TEGO przepisu. 

Placki zrobiłam z myślą o dziciach, miała to być propozycja na obiad i oczywiście była ale nie tylko na obiad ale i na kolację. córki tak bardzo zachwalały placki, że mąż zażyczył je sobie na iftarową kolację. Co było robić dorobiłam porcyjkę. Zachwalania nie było końca, puszyste, aromatyczne, przepyszne, ach i och jedzono aż się uszy trzęsły.



Jeśli lubicie takie warzywne cuda koniecznie spróbujcie. Oj warto :)


Placki z cukinii

  • 3 jajka
  • mały zabek czosnku
  • dymka
  • 1/4 pęczka natki pietruszki
  • 1/4 pęczka mięty
  • 1,5 szklanki startej na tarce cukinii
  • 2 łyzki mąki 
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • sól
  • pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • 1/4 łyzeczki kolendry w proszku
  • 1/4 łyzeczki kuminu
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia przyprawami i solą. Jajka ubijamy lekko trzepaczka i dodajemy mieszanke mąki, dokładnie mieszamy. Dodajemy cukinię wymieszana z drobniutko posiekana dymka i zieleniną i zmiażdżonym czosnkiem. Dokładnie mieszamy. Rozgrzewamy olej na patelni i na dobrze rozgrzany olej nakładamy łyżką ciasto, smażymy z obu stron po kilka minut. Placki muszą byc dobrze zarumienione. Podajemy gorace z sosem jogurtowo czosnkowym i pomidorami koktajlowymi.



Placki z cukinii
Placki z cukinii



V Festiwal Kuchni Arabskiej




Lekkie i szybkie dania na upalne dni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...