piątek, 30 stycznia 2015

Bułeczki z serem i koperkiem, dereotlu peynirli poğaça

Post w ramach wspólnego gotowania z Kasią. Przepis również dostałam od Kasi. Nie myślcie jednak, że to są polskie bułeczki, ależ skąd. Kasia chodzi na kurs gotowania w Stambule i tam właśnie robiła bułeczki z serem i koperkiem. Tak je zachwalała, że ja również postanowiłam spróbować i zrobiłam. Są pyszne. Jedyne co mnie w tym przepisie dziwi to dodatek zarówno drożdży jak i proszku do pieczenia. Dodana marchewka sprawia, że bułeczki są lekko słodkawe. Mi i mojej rodzinie posmakowały. Podane składniki wystarczą na 9 dużych lub 12 mniejszych bułeczek. Do dzieła!!!

Nie zapomnijcie zajrzeć do Kasi i sprawdzić jak wyszły jej bułeczki.




Bułeczki z serem i koperkiem, dereotlu peynirli poğaça

2 szklanki mąki (+/- łyżka ze względu na gęstość jogurtu)
pół szklanki mleka
pół łyżeczki suchych drożdży
pół łyżeczki proszku do pieczenia
płaska łyżka jogurtu
jajko
1/4 szklanki oleju
szczypta soli
pól łyżeczki cukru
łyżka miękkiego masła
słony ser, może być feta, ja użyłam tulum lor
marchew
mały pęczek koperku
do posypania czarnuszka, sezam i mak

Do ciepłego mleka dodajemy drożdże i cukier, mieszamy i odstawiamy by drożdże ruszyły. Do miski wlewamy olej, dodajemy białko, sól, jogurt, startą marchewkę, drobno posiekany koperek i drożdże. Przesiewamy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i zagniatamy gładkie ciasto. Dodajemy miękkie masło i ponownie zagniatamy. Ciasto będzie odchodziło od ręki. Dzielimy je na 9 wiekszych lub 12 mniejszych części z każdej formujemy kulkę, którą rozgniatamy na ręce. Do środka wkładamy kawałek sera i składamy ciasto na pół. Bułeczki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Każdą bułeczkę smarujemy żółtkiem i posypujemy dowolna posypka: czarnuszką sezemem lub makiem. Ustawiamy piekarnik na 200 stopni i wstawiamy bułeczki do zimnego piekarnika. Pieczemy aż będą rumiane. Ze względu na to iż wstawiamy do zimnego piekarnika czas pieczenia się wydłuży do około 30-40 minut w zależności od piekarnika. 










6 komentarzy:

  1. brzmi rzeczywiscie bardzo ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zamiast koperku uzywam natki pietruszki lub szpinak

    OdpowiedzUsuń
  3. ja zamiast koperku uzywam natki pietruszki

    OdpowiedzUsuń
  4. zamiast koperku polecam natke pietruszki

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy dobrze rozumiem, że pomimo dodatku drożdży w żadnym momencie nie czekamy, aż ciasto wyrośnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ciasto nie musi rosnac wystarczy to ze wyrosnie podczas pieczenia.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...