czwartek, 21 sierpnia 2014

Kabak kayganası placuszki z cukinią.

Miało być kolejne wspólne gotowanie ale nie wyszło, spóźniłam się z publikacją i publikuję sama. Jeśli chcecie zobaczyć inną wersje tej potrawy zajrzyjcie na bloga Malwiny "Filozofia smaku" tam jest kaygana w formie naleśników. Ja ze względu na male dzici i łatwość jedzenia zrobiłam placuszki. Mój przepis pochodzi z tej strony. 
Placuszki super sprawdzają się na śniadanie dla dzieci, kolorowe, mięciutkie w sam raz dla małych smakoszy oczywiście ci więksi smakosze również nimi nie pogardzą. Ja robiłam kaygana u teściowej, porcja starczyła na śniadanie dla 8 osób, oczywiście do placuszków podaliśmy typowe tureckie sniadanie: sery, oliwki, ogórki, pomidory.



Kabak kayganası placuszki z cukinią

2 średniej wielkości cukinie
2 szklanki mleka
3 jajka
100g białego sera typu feta
5 gałązek natki pietruszki
5 gałązek koperku
ćwierć czerwonej papryki
2,5 szklanki mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
sól
pieprz
oliwa lub olej do smażenia

Obraną i umytą cukinię ścieramy na warzywnej tarce, dodajemy drobno posiekany koperek i natkę pietruszki, ser kruszymy a paprykę kroimy w drobną kostkę. Przyprawiamy i dokladnie mieszamy. Dodajemy mleko, jajka, mieszamy a na koniec mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dokładnie wszystko mieszamy i smażymy niewielkie placki na rozgrzanej patelni, którą lekko smarujemy papierową serwetką namoczoną w oleju lub oliwie. Można tez smarować pędzelkiem. Najważniejsze by nie lać tłuszczu do patelni gdyż placki będą stanowczo za tłuste.




2 komentarze:

  1. Ostatnio pokazywałam Połówkowi, jak wyglądają śniadania u Was i stwierdził, że w weekend też takie chce :D Będę musiała wypróbować przepis na Twoje placuszki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też je wypróbuję:) Lubię takie wytrawne placki i bardzo podoba mi się ich skład.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...