środa, 23 lipca 2014

Yaz türlüsü, letnia potrawka warzywna

Yaz türlüsü to moja ulubiona letnia potrawa. Wystarczy pokroić i wymieszać dowolne warzywa, przyprawić do smaku i wstawić do piekarnika. po 30-45 minutach gotowe.
Türlü to potrawa z mieszanych warzyw z dodatkiem mięsa lub bez. Moja dzisiejsza wersja jest bez mięsa. Türlü można przygotować w piekarniku lub na ogniu, w garnku zwykłym lub glinianym, ważne żeby warzyw było dużo i były różnorodne. Przepis dostałam od koleżanki Turczynki.
Türlü przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Malwiną i Izą.




Yaz türlüsü, letnia potrawka warzywna

cukinia
duży ziemniak
papryka czerwona
garść zielonego łuskanego groszku
3 serca karczocha (można zastapić innym dowolnym warzywem: marchewką, fasolką szparagową lub bakłażanem
cebula
2 ząbki czosnku
2 duże pomidory lub 6 koktajlowych
sól
pieprz
oregano
bazylia
oliwa z oliwek

Warzywa myjemy, kroimy w kawałki podobnej wielkości, przyprawiamy, polewamy oliwą z oliwek. Dokładnie mieszamy i przekładamy do formy z pokrywką. Formę polewamy lekko oliwą z oliwek wkładamy warzywa, przykrywamy pokrywka lub folią aluminiową. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni około 45-60 minut. Jeśli piekę przykrywając formę przykrywką temperaturę ustawiam na 220 stopni.
W zależności jakie pomidory dodacie sosu może być mniej lub więcej. Dodałam pomidory koktajlowe by sosu było mniej.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...