piątek, 22 listopada 2013

Gulasz jagnięcy z kasztanami

Sezon na kasztany rozpoczęty. Uwielbiam kasztany pieczone. Gdybyście mieli ochotę spróbować tu sa przepisy na potrawy z kasztanów, które wcześniej zamieściłam na blogu.

Gulasz z kasztanami, turecka nazwa kestaneli yahni. To bardzo smaczne i łatwe danie. Wypróbujcie.






Gulasz jagnięcy z kasztanami

1kg jagnięciny
500g szalotek
2 ząbki czosnku
300g pieczonych kasztanów jadalnych
sól
pieprz
2 liście laurowe


Jagnięcinę kroimy w małe kawałki wkładamy na rozgrzany olej i smażymy kilka minut na dużym ogniu. Ogień zmniejszmy do minimum, garnek przykrywamy szczelnie pokrywką i dusimy do wyparowania prawie całej wody (około 30 minut). Po wyparowaniu prawie całej wody dodajemy obrane szalotki i czosnek, smażymy aż się zeszklą (kilka minut). Dodajemy pieczone kasztany, wlewamy szklankę wrzątku, solimy, przyprawiamy pieprzem, dodajemy liście laurowe i dusimy jeszcze przez około 20- 30 minut na minimalnym ogniu. Podajemy z ryżem.




5 komentarzy:

  1. Jagnięcina to moje ulubione mięso, ale z kasztanami nigdy jeszcze nie robiłam, wygląda bardzo apetycznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem jak smakuja kasztany, Nigdy ich nie jadlam. Czy piekla pani kasztany same czy kupowala juz pieczone?

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupuje swieze pieke i dodaje do potrawy. W opisie jest link do postu o pieczeniu kasztanow.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo bym chciała być poczęstowana takim gulaszem :-) A kasztany już próbowałam 2 razy upiec, ale niestety nie były jadalne, choć w sklepie kupowałam jako jadalne...;-) Być może od razu były suche, tej metody z opadaniem w wodzie nie znałam:-)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...