piątek, 6 września 2013

Ajran - turecki napój jogurtowy

W Polsce upały się skończyły, na szczęście w Turcji wciąż trwa lato więc ten napój wciąż jest na czasie. Poza tym nie pijemy go jedynie w upały a właściwie zawsze, jedząc różnego rodzaju kebaby lub börek czy po prostu gdy jesteśmy spragnieni.
Przepis na ajran jest niesamowicie prosty potrzebujemy jedynie wodę jogurt i odrobinę soli.



Ajran - turecki napój jogurtowy

4 czubate łyżki jogurtu (ja używam süzme czyli typu grecki z takim mi lepiej smakuje)
500ml zimnej wody
szczypta soli

Jogurt, wodę i sól mieszamy blenderem aż do momentu gdy pojawi się piana. Im więcej piany tym ayran lepiej się prezentuje i smakuje. Napój podajemy schłodzony.





11 komentarzy:

  1. Jak w zeszłym roku byliśmy w Turcji, to po raz pierwszy piliśmy Ajran, był pyszny. Cieszę się, że trafiłam do Ciebie, już się wpisałam do obserwatorów i będę częściej zaglądać. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie, cieszę się bardzo że do nas dołączyłaś.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. bardzo ciekawy przepis i śliczne naczynie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię bardziej treściwy i daję więcej jogurtu. Super bakrac, ciągle mam kupić kilka takich stylowych naczyń i przywieźć rodzinie i znajomym w Polsce - i wciąż nie mieszczą mi się w walizce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię bardziej treściwy i daję więcej jogurtu. Super bakrac, ciągle mam kupić kilka takich stylowych naczyń i przywieźć rodzinie i znajomym w Polsce - i wciąż nie mieszczą mi się w walizce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię bardziej treściwy i daję więcej jogurtu. Super bakrac, ciągle mam kupić kilka takich stylowych naczyń i przywieźć rodzinie i znajomym w Polsce - i wciąż nie mieszczą mi się w walizce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie i smakowicie wygląda :) Przepyszny , szczególnie mocno zmrożony w upalny letni dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ayran rządzi! Trudno o lepszy sposób na upał (może oprócz dobrze schłodzonego rosé; ) )

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Emilio, czy do tureckich komercyjnych, sklepowych ayranow jest dodawane mleko ? Interesuje mnie to, bo zdziwienie mnie ogarnęło, gdy w polskim ayranie zobaczyłam przed chwilą w składzie mleko pasteryzowane. Może na szeroką skalę w Turcji też je dodają? pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, w tureckich ayranach jest woda i jogurt. Ayran z mlekiem bedzie mial slodkawy posmak, Turek raczej by go nie wypil. Lepszy jest ayran z kwasnego jogurtu niz z mleka.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...