sobota, 13 lipca 2013

Ciasto z malinami

Maliny, jagody, porzeczki muszę korzystać póki są i póki jestem w Polsce. Przepis na ciasto, które Wam proponuję pochodzi z bloga Filozofia smaku. Łatwe w wykonaniu, szybkie ciasto w sam raz na polskie, letnie, deszczowe dni. Znika tak szybko jak pojawia się na talerzu. Gdybyście myśleli, że coś mi się pomyliło i przez pomyłkę użyłam w tym samym zdaniu słów "letnie" i "deszczowe" spieszę z wyjaśnieniami, że to trzecie słowo "polskie" powinno wszystko wyjaśnić.





Ciasto z malinami

200g miękkiego masła
200g cukru trzcinowego
4 jajka
cukier waniliowy lub ekstrakt waniliowy (łyżeczka)
300g malin
łyżeczka proszku do pieczenia
200g mąki



Masło miksujemy z cukrem i stopniowo dodajemy po jednym jajku. Dodajemy cukier waniliowy lub ekstrakt. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do masy z masła jajek i cukru. Wszystko dokładnie miksujemy. Masa będzie dość gęsta. Następnie przekładamy ją do formy, ja piekłam w keksówce ze względu na to iż robiłam z podwójnej porcji. Według autorki przepisu ciasto z połowy składników należy piec w tortownicy o średnicy 18cm. Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180stopni przez około 30 minut. Do suchego patyczka.



Ahududulu kek

İnanılmaz çok şanslıyım. Hem Türkiyede yaşıyorum hem de istediğim zaman memleketime yani Polonyaya da gidebilirim. Haziran ortasında gelmem sebebi ise Polonyanın güzeller güzeli orman meyveleridir. Ahududu, yaban mersını, yaban çilek. Hepsi harika. Bugün Size sunacağım tarifte onlardan ahududu var. Siz ahududu bulamazsanız başka meyveler kullanabilirsiniz.
200g yumuşak tereyağı
200g esmer şeker
4 yumurta
vanılya şekeri
300g ahududu
200g un
tatlı kaşığı kabartma tozu


Tereyağı şekerle mıkserle çırpıyoruz, teker teker yumurtaları kırıyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Kabartma tozu unla karıştırıp tereyağlı karışıma ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Yaptığımız kek hamuru normal kek hamurundan bıraz daha katı olacak. Tepsiye koyup ustüne ahududuları koyuyoruz ve 180 dereceye ısıtılmış fırına verip 30 dakika cıvarı pişiriyoruz.

8 komentarzy:

  1. Super połączenie, piękne ciasto.
    Zapraszam do mnie na ciasto z porzeczkami

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda na bardzo puszyste, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. idealne letnie ciasto :) A dodatek malin jeszcze bardziej mnie przekonuje :) Miło rozkoszować się kawałkiem takiego letniego, sezonowego ciasta przy takiej pogodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy to znaczy że w Turcji nie rosną maliny i porzeczki? wiem coś o tureckim lecie na pewno nie jest deszczowe:) N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maliny są ponieważ znany jest dżem malinowy ale nigdy nie widziałam malin ani na bazarze ani w sklepie. Być może w regionie Morza Czarnego są dostępne u mnie w Izmirze - nie.
      Lato tureckie jest upalne, słoneczne i często bez kropli deszczu ale ja w tej chwili jestem w Polsce i niestety od dwóch dni leje.

      Usuń
  5. To tak jak u nas z figami. tylko raz widziałam w sklepie świeże, sztuka za 4 zł, żałuję że wtedy nie kupiłam

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...