piątek, 24 maja 2013

Jak w Turcji zrobić waniliowy sernik z truskawkami?

Sezon na truskawki już dawno się zaczął a ja wstawiam dopiero pierwszy przepis na truskawkowe smakołyki. Lepiej późno niz wcale :) 
Super sernik pachnący wanilią. Tym razem przygotowałam go z trwarogiem a nie jogurtem süzme. Po konsystencji widać że jest bardziej zbity jak klasyczny polski sernik. Smakuje wyßmienicie. Niestety nie wszędzie w Turcji można kupić twaróg bez soli więc możecie go zastąpić jogurtem süzme. 
Przepis dostałam od mojej stałej Czytelniczki. Dziekuję Ana!!!





Waniliowy sernik z truskawkami

500g tłustego twarogu tuzsuz lor lub jogurtu süzme
4 łyżki jogurtu (jeśli robicie z jogurtu süzme nie musicie dodawać zwykłego jogurtu)
2 jajka
szklanka domowego cukru z wanilią lub zwykłego cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej 
3 łyzki soku z cytryny
laska wanilii
truskawki
opakowanie ciasteczek eti burçak (100g) lub petitki

Formę o średnicy 20cm smarujemy masłem lub wyściełamy papierem do pieczenia. Na spód układamy rozdrobnione ciastka i dokładnie je uciskamy. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Ser mielimy trzykrotnie,  ja nie mam maszynki do mielenia więc użyłam rozdrabniacza po turecku rondo lub doğrayıcı. Dodajemy jogurt lekko mieszamy trzepaczką cukier i po jednym jajku lekko mieszając. Kolejno mąki, sok z cytryny i wanilię. Masę wylewamy na ciasteczkowy spód. Na nią układamy przekrojone na pół truskawki lekko wciskając w masę. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około godziny. Studzimy i wstawiamy na noc do lodówki.




Vanilyalı çilekli cheesecake

500g tuzsuz lor
4 çorba kaşığı yoğurt
2 yumurta
2 kaşık nişasta
1 kaşık buğday unu
1 su bardağı şeker
vanilya
çilek
3 çorba kaşığı limon suyu
bir paket eti burçak

20cm çapında bir kek kalıbı tereyağla yağlıyoruz. Bisküvileri rondodan geçirip forma koyup iyice bastırıyoruz. Peynir rondodan geçirip kalan malzemelerle karıştırıp bisküvi üzerine yerleştiriyoruz. Üstüne çilekleri yerleştirip hafifçe bastırıyoruz. Cheseecake 180 dereceye ısıtılmış fırında 60 dakika pişiriyoruz. Gece buzdolabında tutuyoruz.



5 komentarzy:

  1. Cieszę się, że przepis na serniczek Ci spasował. Wyszedł Ci bardzo dostojnie, az mi ślinka na niego poleciała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ wysoki! Wygląda szałowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Emilia a jaki to ser był? Można o jakoś zamówić może w jakimś sklepie internetowym?

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...