piątek, 1 marca 2013

Szarlotka mojej mamy

Jedno z moich ulubionych ciast. Szybkie, łatwe i baardzo smaczne. Wiem, że istnieje wiele podobnych ale ten jest wyjatkowy ponieważ jak zwykle dodałam do niego odrobinę oriemtu. Nutka smakowa goździków, imbiru, cynamonu i kardamonu pasują do wielu ciast więc warto fantazjować i przyprawiać.

Przepis podstawowy to szklanka mąki, szklanka cukru, 3 jajka, łyżeczka proszku do pieczenia i jabłka.
Nie byłabym sobą gdybym nie dodała czegoś od siebie.
Moje córki znają ten przepis a ciasto uwielbiają, wiem że będą często je piekły i pewnie jak ja udoskonalą je według swoich gustów.




Szarlotka mojej mamy

składniki
1,5 szklanki mąki
szklanka cukru
3 jajka
pół szklanki mleka
pół szklanki oleju
1kg jablek
orzechy włoskie
szczypta cynamonu
szczypta imbiru
szczypta mielonych goździków
szczypta mielonego kardamonu
wszystkie wyżej wymienione przyprawy możemy zastąpić łyzeczka przyprawy do piernika
łyżeczka proszku do pieczenia





Jajka ubijamy z cukrem prawie na sztywno dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia. Następnie mleko i olej  mieszając dalej. Dodać przyprawy wymieszać. Przelać ciasto do formy wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia. Posypać jablkami pokrojonymi z małe kawałeczki i wymieszanymi z rozdrobnionymi orzechami wloskimi. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni aż się zarumieni - około 45 minut.




6 komentarzy:

  1. Robię podobne tylko zamiast mleka daję jogurt i do ciasta daję 1 łyżkę cynamonu, jest to więc bardziej ciasto cynamonowe z jabłkami. Oprócz mąki daję mączkę migdałową lub zmielone orzechy włoskie lub laskowe. Pyszne też z gruszkami lub sliwkami. Pyszne są tego rodzaju ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę zastąpić mleko krowie roślinnym?

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...