piątek, 5 października 2012

Turckie bułeczki drożdżowe - poğaça


W kuchni tureckiej poğaça to bułeczka którą się je na śniadanie. Jest ich kilka rodzajów. Podawałam już wcześniej przepis na pogaca z proszkiem do pieczenia. Ich konsystencja jest zupełnie inna niż tych drożdżowych.  
Dzis proponuję bułeczki drożdżowe, ktore z pewnościa wyjda puszyste i wyrośniete. Ich tajny składnik to jogurt, dodajemy go razem z drożdżami.
Bułeczki te jadłam podczas tegorocznych wakacji robiła je sąsiadka moich teściów. Nie chciała jednak podać proporcji. Podała jedynie składniki. Stwierdziła że bez wzgledu na to ile czego dodam bułeczki udadzą się zawsze więc mogę eksperymentować.



Poğaça

składniki

1 jajko
20g świeżych drożdży
2 łyżki jogurtu
4 łyżki oleju
0,5 szklanki mleka
łyżeczka cukru do zaczynu
sól
mąka ( w moim przypadku 2,5 szklanki)

 Na początku robimy zaczyn. Drożdże dodajemy do ciepłego mleka z łyżeczką cukru, mieszamy i pozostawiamy aby `ruszyły`. Białko, jogurt, olej i sól mieszamy, dodajemy zaczyn, mąkę i zagniatamy ciasto. Zostawiamy je na 1 godzine do wyrośnięcia. Nastepnie jeszcze raz zagniatamy i dzielimy na równe części. Nadajemy dowolny kształt układamy na blasze i pozostawiamy na 30 minut. Smarujemy zółtkiem i pieczemy aż bułeczki bedą rumiane. Pieczemy przez okolo 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.


5 komentarzy:

  1. Właśnie wstawiłam do piekarnika. Mój luby uwielbia je, więc mam nadzieję, że wyjdą. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak zrobić taki ładny kształt jak tu na zdjęciu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobilam warkoczyk i polaczylam go, to wszystko :) Warkoczyk z dwoch nie trzech pasm ciasta.

      Usuń
  3. Dziękuję! Ciasto już sobie rośnie :) Jestem w Turcji więc dodałam bardzo gęstego jogurtu ale mam nadzieję, że bułeczki będą pyszne, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaletą upałów jest to, że ciasto drożdżowe rośnie pięknie! :D Zrobiłam poğaça według Twojego przepisu, dodałam do ciasta trochę cynamonu i mam pycha śniadanie: bułeczki z dodatkiem jogurtu i miodu... Dzięki :)
    Ola

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...