czwartek, 19 stycznia 2012

Co Turcy robia z suchego chleba?

Zacznę od tego iż chleb turecki przypomina raczej bułkę czy baton a nie chleb który jadałam w Polsce. Turcy opychaja się nim jak moga i kupują ogromne ilości a potem go ... wyrzucaja. Niestety często widziałam przy śmietnikach reklamówki z suchym chlebem. Na szczeście są tez osoby które zamiast wyrzucać wolą go przetworzyć. Szukajac w necie przepisów z suchym chlebem znalazlam to 
Zrobiłam i mojej rodzinie posmakowało.

Bayat ekmek boregi czyli borek z suchego chleba

składniki
bochenek chleba (jesli ktos bedzie te potrawe robił w Polsce może uzyc suchych kajzerek 250g)
szklanka startego sera żółtego
150g sera typu feta

sos:
2szklanki mleka
2 łyzki oleju
4 jajka

sposób przygotowania
Chleb podzielic na pół i pokroić w drobną kostkę (moja była za duża). Jedną połowę ułozyć na dnie formy uprzednio wysmarowanej olejem. Posypać serem żóltym i serem typu feta. Przygotować sos mieszając mleko jajka i olej. Polać ser połową sosu. Na to położyć drugą połowę chleba pokrojonego w kostkę i polać pozostałym sosem. Wstawić do loddówki na 4 godziny a nastepnie piec aż się zarumieni w piekarniku nagrzanym do 175 stopni



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...