środa, 2 listopada 2011

Köfte czyli tureckie kotleciki

Mięso w mojej kuchni nie jest dominującym produktem ale od czasu do czasu człowiek ma chęć na coś bez warzyw wtedy robię kotleciki. Ja smażyłam je na oleju ale jeśli ktoś ma grila na prąd to polecam zrobić griliwane. Lepiej smakuja i nie są tluste.

składniki:
500gr mięsa mielonego wołowego
cebula
2 ząbki czosnku
bułka tarta
jajko
pietruszka
kumin rzymski
sól
pieprz

sposób przyrządzania
Cebulę kroimy w drobną kostkę, czosnek miażdżymy, pietruszkę drobno kroimy i dodajemy wszystko do mięsa. Przyprawiamy, dodajemy jajko i dużą garść bułki tartej i dokładnie mieszamy. Jeśli mięso bedzie suche dodajemy trochę wody. Odstawiamy na ok 4 godziny do lodówki. Formujemy malutkie płaskie kotleciki i smażymy z obu stron.


6 komentarzy:

  1. Robiłam kiedyś coś podobnego - były pyszne. Muszę wypróbować ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Emilio prosiłabym bardzo o zamieszczenie przepisu na etli kuru fasulye które bardzo uwielbiam. Podchodziłam raz do przepisu z internetu ale mi nie wyszło. Myślę, też że danie zależy od jakości fasoli. Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają zachęcająco. Mam pytanie, wszystkie potrawy, które na poczatku tytulu maja nazwe turecka są pochodzenie tylko tureckiego?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie pptrawy na tym blogu sa tureckie. Niektore sa stare jeszcze z czasow osmanskich.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwaga do sernika z masą krowkowa. Puszka mleka skondensowanego slodkiego zanurzona w zimnej wodzie. Gotowac na malym ogniu 1,5 godz. Zapewniam, nie wybuchnie. Wyjmujemy puszke ostudzona. I mamy mase kajmakowo-krowkowa. Mozna osobno zrobic karmel i eksperymentowac z moca smaku.

    Pzdr. znad Baltyku

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...